Już w najbliższy piątek, 4 kwietnia ruszają III Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia i II Targi Agroturystyka. Na zwiedzających w Centrum MT Polska w Warszawie czekać będzie pełen przegląd lokalnych specjałów i ekologicznych wyrobów z kraju i ze świata. Nie zabraknie smacznych mięs i wędlin, chrupiących wypieków, apetycznych serów oraz regionalnych przetworów i trunków. Ponadto na stoiskach pojawią się wyroby rzemieślnicze, naturalne kosmetyki i unikatowa ręcznie robiona biżuteria. Będzie też okazja, by na miejscu znaleźć inspiracje na wypoczynek z dala od miejskiego zgiełku. Dostarczą ich obiekty agroturystyczne i lokalne grupy działania z różnych stron Polski. Przewidziano też szereg atrakcji, w tym degustacje lokalnych przysmaków, pokazy kulinarne, ekologiczne warsztaty i konkursy. Targi Regionalia i Agroturystyka odbędą się przy ul. Marsa 56c w Warszawie i potrwają do niedzieli, 6 kwietnia. Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny.

Ponad 150 wystawców z różnych stron Polski przyjedzie do Warszawy na III Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia i II Targi Agroturystyka. Będą przekonywać zwiedzających o walorach specjałów przygotowywanych z naturalnych składników w oparciu o wieloletnie receptury, a także zachęcać do wypoczynku na łonie pięknej polskiej natury. Na stoiskach pojawią się apetyczne mięsa i wędliny, chrupiące pieczywo, pyszne konfitury i miody czy nawet regionalne piwa. Oprócz smakowitej żywności prezentowane tu będą unikatowe wyroby rzemieślnicze, eko kosmetyki i ręcznie robiona biżuteria. Lokalne grupy działania i obiekty agroturystyczne z kolei będą zwracać uwagę na przyrodnicze i kulturowe aspekty polskich regionów. Targom Regionalia i Agroturystyka towarzyszyć będzie szereg atrakcji, w tym kulinarne pokazy, ciekawe warsztaty i konkursy.  Oba wydarzenia organizowane są w dniach 4-6 kwietnia br. w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Chłopskie Jadło, sieć restauracji zarządzanych przez Sfinks Polska, wprowadza sezonową ofertę pod hasłem „Wiosenne nowości”. W specjalnej wkładce do menu pojawiły się cztery dania: „Sałatka pod gruszą”, „Stek z urugwajskiego hereforda”, „Krem brokułowy” oraz „Kurczę z kieszonką”. Wiosenne propozycje kulinarne są dostępne we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło do 14 maja.

Pokazy gotowania, smakowite degustacje, ekologiczne warsztaty i rozmaite konkursy – to atrakcje, które będą czekać na uczestników III Targów Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia. Wydarzenie odbędzie się w dniach 4-6 kwietnia br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Ponadto, przez trzy dni będzie można zapoznać się tu z tradycyjnymi specjałami z różnych części Polski i świata. Lokalni producenci kusić będą aromatycznymi serami, wyśmienitymi wędlinami, przetworami, konfiturami czy nawet regionalnymi trunkami. Nie zabraknie też ekologicznych wyrobów rzemieślniczych, ręcznie robionej biżuterii i kosmetyków naturalnych.

Sieć restauracji Sphinx, należąca do Sfinks Polska, wprowadzi w tym roku do menu sześć ofert sezonowych pod hasłem „Odkrywaj nasze nowości!”. Co półtora miesiąca będą pojawiać się w lokalach w całej Polsce wkładki z nowymi potrawami. W ramach pierwszej propozycji „Nowości i lekkie pyszności” oferowanych jest pięć dań, w tym szaszłyki, grillowany kurczak, stek, zupa krem i bukiet sałat.  Wiosenna wkładka jest dostępna w restauracjach Sphinx od 20 marca do 14 maja.

Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, instalacji do przesyłu ciepła, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, w 2013 r. odnotowała wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 15% do 178,41 mln zł wobec 155,51 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie zwiększyła zysk netto do 15,31 mln zł, czyli o  23% r/r, przy wzroście EBITDA do poziomu 29,37 mln zł w 2013 z 25,64 mln zł w 2012 r. Radpol planuje dalsze wzrosty przychodów i rentowności poprzez zwiększanie sprzedaży do stałych klientów, pozyskanie nowych i rozszerzanie asortymentu o kolejne innowacyjne produkty, również dzięki synergiom osiąganym w ramach grupy.

P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, osiągnęło w 2013 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 80,21 mln zł oraz zysk netto na poziomie 5,07 mln zł. W rekordowym dla grupy roku 2012 było to odpowiednio 90,81 mln zł oraz 22,09 mln zł. Wyniki finansowe GK P.R.E.S.C.O. w 2013 r. to efekt m.in. niższych wpływów z obsługi windykacyjnej portfela, wynikających z selektywnej polityki inwestycyjnej grupy oraz słabszej skuteczności egzekucji komorniczej w Polsce. Ponadto, P.R.E.S.C.O. zabezpieczyło w 2013 r. niemal wszystkie posiadane wierzytelności przed przedawnieniem, czego skutkiem był wzrost nakładów na postępowania sądowe i egzekucyjne o 4,32 mln zł. Jednocześnie w 2013 r. grupa nabyła pierwszy portfel wierzytelności w Rosji i planuje rozwijać działalność na tym rynku w 2014 r. W bieżącym roku  P.R.E.S.C.O., zgodnie w przyjętą strategią, rozpoczęło również działalność operacyjną w obszarze consumer finance poprzez spółkę córkę Debet Partner, udzielającą pożyczek konsumenckich. Działalność ta jest ważną składową polityki ugodowej z osobami zadłużonymi, na której w 2014 r. będzie się koncentrowało P.R.E.S.C.O. GROUP.

O ponad 19% wzrosły w 2013 roku skonsolidowane przychody Plast-Boxu, jednego z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie - wyniosły one 146,79 mln zł wobec 123,1 mln zł w roku 2012. Jednocześnie Plast-Box odnotował ponad dwukrotnie wyższą dynamikę zysku netto, który za miniony rok w ujęciu skonsolidowanym wyniósł 6,77 mln zł wobec 4,77 mln zł w 2012 roku, co oznacza wzrost o 42% r/r. Skonsolidowany wynik EBITDA zwiększył się natomiast z 14,90 mln zł w 2012 roku do 18,66 mln zł w 2013, czyli o 25%. Grupa obniżyła jednocześnie wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA z 2,0 w 2012 do 1,9 w 2013 roku. Wzrost skali działalności Plast-Boxu to przede wszystkim efekt dalszego zwiększania eksportu, który w 2013 roku wzrósł o ponad 30% w porównaniu z rokiem 2012 i wyniósł 99 mln zł.

Po raz kolejny do Warszawy przyjedzie kilkuset przedsiębiorców z Chin z różnych branż w celu nawiązania współpracy z polskim biznesem. Przez trzy dni na targach China Expo Poland będą prezentować aktualną ofertę produktów wytwarzanych w Państwie Środka i zachęcać tutejsze firmy do realizacji wspólnych przedsięwzięć. Dla ułatwienia dwustronnych kontaktów podczas targów przygotowane zostaną specjalne panele poświęcone prowadzeniu relacji handlowych na linii Polska-Chiny. Zainteresowani rozwijaniem biznesu z dalekowschodnimi partnerami na miejscu będą mogli pozyskać wartościowe kontakty, a przy okazji dowiedzieć się m.in. jak importować produkty z Chin do Polski, ale też skutecznie wysyłać towary do Państwa Środka.

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – w 2013 r. zwiększyła skonsolidowane przychody ze sprzedaży do 176,65 mln zł z 171,12 mln zł w 2012 r. Jednocześnie grupa poprawiła w ubiegłym roku skonsolidowany wynik na działalności operacyjnej o 7,2 mln zł, a skonsolidowany wynik netto o 9,44 mln zł. Oznacza to, że Sfinks w 2013 r. osiągnął skonsolidowany zysk na działalności operacyjnej w wysokości 3,55 mln zł wobec straty -3,66 mln zł rok wcześniej, zaś skonsolidowana strata netto wyniosła w minionym roku zaledwie -0,55 mln zł wobec -9,99 mln zł w roku 2012. W czwartym kwartale 2013 r. Sfinks odnotował skonsolidowany zysk netto 0,92 mln zł wobec straty -0,87 mln zł rok wcześniej. Spółka zapowiada dalszy rozwój – na inwestycje w rozbudowę sieci restauracji zamierza przeznaczyć w 2014 roku około 12,7 mln zł.

Manicure, kosmetyka, aromaterapia, makijaż, a także wellness i spa – to tylko część zagadnień, jakie obejmie tematyka 17. edycji Targów BEAUTY FORUM. Podczas imprezy swoje propozycje z tego zakresu będą prezentować wiodące na polskim i międzynarodowym rynku firmy kosmetyczne. Obok części ekspozycyjnej tradycyjnie nie zabraknie eksperckich kongresów poświęconych aktualnym trendom w branży oraz warsztatów. BEAUTY FORUM to najważniejsza w Polsce impreza dla profesjonalistów związanych z kosmetyką. W tym roku wydarzenie rozpocznie się w sobotę, 8 marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Kobiet, w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie i potrwa do 9 marca. Organizatorem imprezy jest Health and Beauty Media.

W tym roku restauracjom w Polsce przybędzie więcej klientów niż fast foodom - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Sfinks Polska. Co czwarta (25%) osoba korzystająca z usług gastronomicznych zamierza w 2014 r. jadać w restauracjach częściej niż do tej pory. W fast foodach chce jadać częściej tylko co jedenasty badany (9%), a 15% chce w nich bywać rzadziej. Co istotne, badanie zrealizowane na zlecenie właściciela sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK pokazuje, że w największym stopniu swoje przyzwyczajenia gastronomiczne mają zamiar zmienić klienci pomiędzy 20 a 24 rokiem życia. Aż cztery osoby na dziesięć (41%) z tej grupy planują w 2014 r. częściej jadać w restauracjach i aż 46% deklaruje, że w tym roku będzie rzadziej niż do tej pory odwiedzać fast foody.