Nowi członkowie dołączają do Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu
Costa Coffee, Ikea Retail i Salad Story przyłączyły się do Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu – organizacji branżowej, której zadaniem jest reprezentowanie i ochrona interesów polskiego sektora gastronomicznego. W rezultacie KRGiC zrzesza ponad 1500 restauracji i placówek gastronomicznych, zarządzanych przez 19 członków.
Dachser pomaga walczyć z suszą w Indiach
W obliczu jednej z największych od dziesięcioleci susz w środkowych Indiach międzynarodowy operator logistyczny Dachser wraz z organizacją Terre des Hommes dostarcza wodę do dziesięciu wsi w dystrykcie Latur w indyjskim stanie Maharasztra. Działania te realizowane są z myślą o długoterminowej poprawie warunków życia dzieci i młodzieży w tym kraju.
Sfinks pracuje nad nową strategią
Sfinks Polska, spółka zarządzająca największą w Polsce siecią restauracji typu casual dining Sphinx oraz sieciami Chłopskie Jadło i WOOK, przygotowuje nową strategię, dzięki której ma efektywniej budować swoją wartość wobec coraz bardziej odczuwalnego w działalności wpływu zmian w otoczeniu gospodarczo-prawnym. Nowa strategia ma zostać opublikowana w I kwartale 2017 r. W związku z tym spółka odwołała strategię na lata 2016-2020 wraz z prognozami.
Restauracje Sphinx i Chłopskie Jadło z ofertą świąteczną dla grup
Restauracje Sphinx i Chłopskie Jadło, należące do sieci zarządzanych przez Sfinks Polska, z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia, przygotowały specjalną ofertę dla grup na świąteczne czy noworoczne spotkania. Składa się ona z sześciu zestawów w różnych cenach, w których znajduje się po kilka dań. Z oferty mogą skorzystać grupy liczące co najmniej 10 gości we wszystkich restauracjach Sphinx i Chłopskie Jadło w Polsce.
KRGiC o legislacyjnych wyzwaniach dla branży gastronomicznej
Eksperci Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu dyskutowali na temat planowanych zmian prawnych i ich wpływu na branżę gastronomiczną podczas Food Business Forum 2017. W ramach panelu pod hasłem „Legislacyjne wyzwania – o co powinni walczyć restauratorzy” nakreślili problemy, z jakimi będą musieli zmierzyć się prowadzący biznes gastronomiczny w najbliższym czasie. Moderatorem panelu był Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, a jednocześnie przewodniczący prezydium KRGiC.
Polacy mało ekologiczni - tylko połowa segreguje śmieci
Segregowanie śmieci deklaruje tylko 54% Polaków, choć i tak jest to największy odsetek spośród różnych proekologicznych zachowań - wynika z badania zrealizowanego przez TNS na zlecenie marki farb Beckers. Rzadziej niż co drugi mieszkaniec Polski (48%) oszczędza wodę czy energię, a zaledwie co czwarty (24%) stosuje produkty wielokrotnego użytku. Jednocześnie tylko 8% Polaków maluje wnętrza ekologicznymi farbami, zaledwie 7% kupuje eko żywność i tyle samo używa ekologicznych kosmetyków. Jeszcze mniej - 6% - korzysta z przyjaznych środowisku środków piorących.
Proekologiczne zachowania kobiet - co druga Polka segreguje śmieci
Segregowanie śmieci deklaruje tylko 54% Polek, choć i tak jest to największy odsetek spośród różnych proekologicznych zachowań - wynika z badania zrealizowanego przez TNS na zlecenie marki farb Beckers. Dokładnie co druga kobieta w Polsce (50%) oszczędza wodę czy energię, a co czwarta (25%) stosuje produkty wielokrotnego użytku. Jednocześnie po 9% Polek kupuje eko żywność i używa ekologicznych kosmetyków, a jeszcze mniej – po 7% - maluje wnętrza ekologicznymi farbami i korzysta z przyjaznych środowisku środków piorących.
Nowa restauracja Sphinx w centrum Warszawy
Sieć Sphinx, należąca do spółki Sfinks Polska, otworzyła nową restaurację w Warszawie. Mieści się w ścisłym centrum miasta – w budynku hotelu Marriott. Jest to jedna z największych restauracji Sphinx w Warszawie i zarazem 15 już lokal pod tym szyldem w stolicy.
Kompap z 2,78 mln zł zysku netto po III kw. 2016
Grupa Kompap, do której należą dwie wiodące drukarnie dziełowe w Polsce – BZGraf i OZGraf, wypracowała po 9 miesiącach 2016 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 47,82 mln zł, co oznacza wzrost o 5% r/r. Jednocześnie skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży w tym okresie wyniósł 11,32 mln zł, zaś zysk netto sięgnął 2,78 mln zł. Przed rokiem grupa notowała na tych poziomach kolejno 12,45 mln zł i 4,76 mln zł.
Sfinks rozmawia z Fabryką Pizzy
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, podpisała z właścicielem spółki Fabryka Pizzy dokument określający wstępne parametry możliwej współpracy ukierunkowanej na rozbudowę sieci restauracji pod tą marką w formacie franczyzy. Porozumienie przewiduje także możliwość zakupu przez Sfinks całości udziałów w Fabryce Pizzy.
Intensywny rozwój Dachser w regionie Azji i Pacyfiku
Dachser, jeden z największych globalnych operatorów logistycznych, otworzył nowe biura w Wietnamie, Hongkongu i Bombaju. Intensywna ekspansja w Azji jest jednym z kluczowych założeń strategii rozwoju międzynarodowego przedsiębiorstwa.
BZGraf i OZGraf nagrodzone w rankingach
Wchodzące w skład grupy Kompap BZGraf i OZGraf, które należą do liderów rynku druku dziełowego w Polsce, zostały wyróżnione w branżowych konkursach. Białostockie Zakłady Graficzne BZGraf po raz drugi z rzędu zajęły pierwsze miejsce w Rankingu Polskich Drukarń Dziełowych 2015/2016. Z kolei w rankingu najlepszych w Polsce drukarń dziełowych na drugiej lokacie uplasował się olsztyński OZGraf. Ponadto w konkursie na Książkę Edytorsko Doskonałą „Edycja 2015/2016” w kategorii „Edukacja” nagrodzona została wydrukowana w OZGraf książka pod tytułem „CO SŁYCHAĆ?” Anny Czerwińskiej-Rydel.