Chińskie firmy zaprezentowały się w Warszawie
Bogatą ofertę dla motoryzacji, w tym chińskie jednoślady i elektryczne samochody, a także różnorodne propozycje dla wyposażenia wnętrz prezentowało ponad 200 wystawców z Chin, którzy obecni byli na tegorocznej edycji Targów China Expo Poland. Impreza odbyła się w dniach 12-14 września w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wydarzenie zainaugurowała uroczysta ceremonia, w której uczestniczyło wiele ważnych osobistości ze świata polityki, dyplomacji i biznesu. Przez trzy dni targów z ofertą chińskich firm zapoznało się ponad 5100 zwiedzających. Co więcej, dla uczestników przygotowano konferencje dotyczące różnych aspektów prowadzenia biznesu z Chińczykami. Największą popularnością cieszyły się spotkania dotyczące importu z Dalekiego Wschodu. Na miejscu czekało też wiele atrakcji nawiązujących do tradycji i kultury Orientu. Goście mogli obejrzeć efektowny taniec lwa, taniec z wachlarzami bojowymi, a także wziąć udział w różnorodnych warsztatach i konkursach.
Sphinx w tv i kinach z drugą falą kampanii wokół loterii
Sphinx, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, rozpoczęła drugą część kampanii reklamowej wokół loterii „Sezon na Sphinxa”. Spot zachęcający do udziału w zabawie, w której do wygrania są Skody Citigo, iPhony, iPady i iPody, sprzęt Denon oraz tysiące innych nagród, będzie od 20 września emitowany w telewizji, a także w sieci kin Multikino. Równolegle „Sezon na Sphinxa” jest promowany przy wykorzystaniu materiałów BTL w restauracjach oraz wsparty e-marketingiem.
Grzegorz Pawlak znów na czele Plast-Boxu
Grzegorz Pawlak – współzałożyciel Plast-Boxu – decyzją rady nadzorczej od 1 października br. obejmie stanowisko prezesa słupskiej spółki. Będzie go wspierał Andrzej Sadowski, który nadal będzie pełnił funkcję członka zarządu. Plast-Box jest obecnie jednym z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, jego eksport po pierwszej połowie 2013 roku przekroczył już 70%. Grzegorz Pawlak pełnił funkcję prezesa w Plast-Boxie w latach 2007-2010 i 2011-2012. Przez ostatnie półtora roku koncentrował się na rozwijaniu spółki-córki Plast-Box Ukraina. W okresie tym znacząco zwiększyła ona skalę działalności - w I półroczu 2013 r. osiągnęła przychody w wysokości 31,55 mln zł, co stanowi wzrost o 71% r/r.
WOOK kusi nowym menu i promocją
Filet z kurczaka na lotosie, stek po azjatycku z wołowiną w sosie ostrygowym, łosoś grillowany z krewetkami czy talerz sałat z mango i kurczakiem – to tylko niektóre z 18 nowości, jakie od dziś można zamawiać w restauracjach WOOK. Obok kuchni chińskiej w nowej karcie pojawiły się dania innych kuchni azjatyckich oraz dania europejskie przyrządzone na sposób orientalny – np. steki, ryby i sałaty. Zmianie uległa także szata graficzna oraz układ karty menu, a kelnerzy restauracji otrzymali nowe stroje. Najnowszej ofercie restauracji WOOK towarzyszy promocja z gratisowym napojem lodowym lub Pepsi dla klientów, którzy zamówią jedną z nowości.
Startują premierowe Targi Dziedzictwo
Specjalistyczny sprzęt i usługi służące bezpiecznemu przechowywaniu zbiorów przez dwa dni będą prezentować wystawcy podczas pierwszych w Polsce Targów Dziedzictwo kierowanych do przedstawicieli branży archiwów, muzeów i bibliotek. Wydarzenie rozpocznie się 17 września br. i będzie odbywać się w Centrum MT Polska w Warszawie. Części ekspozycyjnej ma towarzyszyć rozbudowany program konferencji, podczas których omówione zostaną najbardziej nurtujące dla branży problemy i zagadnienia. W programie zaplanowano również wystawy, które przybliżą uczestnikom targów działania podejmowane na rzecz ochrony zbiorów dla przyszłych pokoleń. Patronaty honorowe nad wydarzeniem objęli Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych oraz Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Sphinx w Bełchatowie już otwarty
Pierwsza restauracja Sphinx w Bełchatowie, należąca do jednej z najbardziej popularnych polskich sieci gastronomicznych, została otwarta przy ul. 19 Stycznia 1. Już od 14 września mieszkańcy miasta i okolic mogą delektować się przysmakami z menu Sphinxa, w tym kultową shoarmą.
Plast-Box zwiększył jednostkowy zysk netto o 118%
Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w sierpniu br. wypracował jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 10,43 mln zł i zysk netto o wartości 0,52 mln zł. Kategorie te wzrosły w stosunku do sierpnia 2012 r. odpowiednio o 17,6% oraz 117,5%. W ciągu ośmiu miesięcy 2013 r. słupska spółka zwiększyła przychody jednostkowe rok do roku o 13,9% do 76,85 mln zł, osiągając przy tym zysk netto w wysokości 2,48 mln zł (wzrost o 33,5% r/r) i EBITDA na poziomie 7,26 mln zł (wzrost o 12,8% r/r).
Rusza polsko-chińskie wydarzenie biznesowe China Expo Poland
Ponad 200 producentów i eksporterów z Państwa Środka przyjedzie do Warszawy na China Expo Poland 2013 w poszukiwaniu partnerów handlowych w Polsce. Przez trzy dni targów będą prezentować polskim przedsiębiorcom najnowszą ofertę produktów z Chin, głównie dla branży motoryzacyjnej i wyposażenia wnętrz. Dla chętnych, by rozwijać biznes z Chinami, przygotowane zostaną konferencje poświęcone zasadom współpracy z dalekowschodnimi partnerami. Będzie to okazja, by dowiedzieć się, jak z sukcesem importować z Chin, a także eksportować produkty do Państwa Środka. Trzecia edycja Targów China Expo Poland rozpocznie się w najbliższy czwartek, 12 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie i potrwa do soboty, 14 września.
Sfinks planuje ekspansję w mniejszych miastach
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, oprócz rozwoju w dużych miastach jeszcze w tym roku zamierza wprowadzić nową ofertę franczyzową dla osób z mniejszych miejscowości. Umożliwi ona zainteresowanym uruchomieniem nowej restauracji lub przekształceniem działającego lokalu w restaurację Sphinx otwarcie jej po znacznie niższych kosztach. Po sukcesie zmian wprowadzonych w Chłopskim Jadle jeszcze we wrześniu br. Sfinks rozpocznie proces zmian w restauracjach WOOK. Na ten rok spółka zaplanowała jeszcze otwarcie co najmniej 5 restauracji. Dotychczasowy rozwój sieci i inne zmiany w grupie przełożyły się na dalszy wzrost rentowności biznesu – EBITDA sieci za I półrocze 2013 r. wyniosła 10,8 mln zł, co oznacza wzrost o 20% r/r. Grupa Sfinks Polska w tym samym okresie poprawiła wynik operacyjny o ponad 6,17 mln zł i osiągnęła zysk na tym poziomie w wysokości 608 tys. zł.
Nowe porozumienie o współpracy polsko-chińskiej
Podczas III Targów China Expo Poland, 12 września br., zawarte zostanie porozumienie o współpracy pomiędzy Chińską Radą Promocji Handlu Zagranicznego – oddział w Taizhou (CCPIT Taizhou) - największą i najważniejszą instytucją działającą na rzecz promowania międzynarodowej wymiany handlowej w Chinach - a firmą Międzynarodowe Targi Polska – organizatorem China Expo Poland. Celem porozumienia ma być promowanie współpracy gospodarczej i handlowej między Polską a Państwem Środka oraz zapewnienie przedsiębiorcom z obu krajów korzystnych warunków do rozwoju na zagranicznych rynkach. Umowa zostanie podpisana na okres dwóch lat z możliwością przedłużenia.
Premierowa odsłona Christmas Expo
Po raz pierwszy w tym roku zostaną zorganizowane wyspecjalizowane targi poświęcone produktom i usługom związanym ze świętami Bożego Narodzenia - Targi Christmas Expo. Na stoiskach nie zabraknie więc różnego rodzaju dekoracji, propozycji świątecznego oświetlenia, a także bożonarodzeniowych zabawek czy upominków. Dla producentów i dystrybutorów będzie to okazja, by zaprezentować najnowsze oferty na nadchodzący bożonarodzeniowy sezon. Zwiedzający zaś będą mogli w jednym miejscu porównać różnorodne propozycje wystawców, zainspirować się światowymi trendami, a nawet dokonać zakupów wybranych produktów przed okresem świątecznym. Pierwsza edycja Christmas Expo odbędzie się w dniach 2-4 października br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.
Sfinks zwiększa przychody i notuje zysk operacyjny
Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w pierwszym półroczu 2013 r. zwiększyła przychody ze sprzedaży do 85,96 mln zł, czyli o 2,32 mln zł w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Grupa w minionym półroczu odnotowała również zysk operacyjny w wysokości 608 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej notowała 5,56 mln zł straty na tym poziomie. O ponad 73% Sfinks poprawił też wynik na poziomie netto – strata w pierwszej połowie br. wyniosła (-)2,19 mln zł wobec (-)8,18 mln zł na koniec czerwca 2012 roku.