Weekend majowy rozpocznie wielkie grillowanie w Polsce. Z ankiety przeprowadzonej przez Frisco.pl wśród internautów wynika, że aż 94% badanych zamierza grillować w tym roku, z tego 49% zainauguruje sezon grillowy w długi weekend majowy. W kolejne weekendy planuje grillować 41% respondentów, 22% w trakcie wakacji, a 6% w ciągu tygodnia. Blisko co drugi badany grilluje w przydomowym ogródku, taka sama liczba na działce, a co trzeci – podczas innych wyjazdów. Co dziesiąty rozpala grilla w wyznaczonych miejscach w parku. Równie często respondenci grillują na balkonie. Trzy czwarte (75%) badanych zamierza robić zakupy na grilla w internecie.

Jednoślady z Państwa Środka, a także części oraz akcesoria motocyklowe i samochodowe będą prezentowane podczas China Expo Poland 2013, największych w Polsce targów w całości dedykowanych współpracy gospodarczej na linii Polska-Chiny.  Uczestnictwo w tegorocznej edycji i tym samym chęć poszukiwania w naszym kraju partnerów handlowych zadeklarowało już ponad pięćdziesiąt firm motoryzacyjnych z dalekich Chin. To dopiero początek, bo wciąż prowadzone są rozmowy z kolejnymi zainteresowanymi. Szerokiej ofercie wystawców towarzyszyć będzie rozbudowany program konferencji poświęcony skutecznej współpracy z Chińczykami. III Targi China Expo Poland odbędą się w dniach 12-14 września 2013 w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Centrum MT Polska w Warszawie będzie gospodarzem X edycji Hubertus Expo 2013, największych w Polsce targów łowiectwa, strzelectwa i rekreacji, które odbędą się w dniach 26-28 kwietnia. W jubileuszowej odsłonie wydarzenia uczestniczyć będzie blisko 150 wystawców, którzy zaprezentują szeroką ofertę dla myśliwych i amatorów łowiectwa. Na stoiskach pojawią się m.in. broń i amunicja myśliwska, akcesoria łowieckie oraz sprzęt sportowy i rekreacyjny. Nie zabraknie atrakcji dla miłośników polowań. W tym roku zaplanowano różnorodne pokazy, w tym mody myśliwskiej, sokolniczy, wabienia jeleni czy też pokaz psów. Hubertus Expo organizowane są przez Polski Związek Łowiecki.

W Centrum MT Polska w Warszawie w najbliższy piątek, 19 kwietnia, startują drugie Targi Produktów Regionalnych Regionalia i premierowe Targi Agroturystyka. Przez trzy dni, do 21 kwietnia, na zwiedzających czekać będą kulinarne specjały z różnych stron Polski i świata, w tym wyborne, ekologiczne mięsa, aromatyczne wypieki, tradycyjne przetwory i słodkości czy regionalne trunki. Obok lokalnych smaków na stoiskach zaprezentowane zostaną oryginalne wyroby artystyczne, jak ręcznie robiona biżuteria i moda inspirowana folklorem, a także produkty rzemieślnicze i z drewna.  Na miejscu będzie można też znaleźć pomysły na wypoczynek w otoczeniu pięknej przyrody, do czego zachęcać będą polskie regiony. Targi Regionalia i Agroturystyka to również weekend pełen atrakcji dla uczestników.  Na trzy dni zaplanowano m.in. Święto Piw Regionalnych, smakowite degustacje, ciekawe warsztaty i pokazy. Wstęp na targi jest bezpłatny.

Sphinx, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, 16 kwietnia rozpoczyna telewizyjną kampanię reklamową wokół najnowszej promocji przygotowanej we współpracy z Carlsberg Polska. Jest to druga odsłona akcji „Supermenu w restauracjach Sphinx”, promującej  nową kartę dań. Tym razem do każdej z kulinarnych nowości klienci mogą dokupić duże piwo Okocim za symboliczną złotówkę. Kampanię telewizyjną wspiera komunikacja w restauracjach prowadzona m.in. z wykorzystaniem materiałów BTL takich jak plakaty, roll-upy i podkładki na stoliki. Ponadto, działania promocyjne są realizowane za pomocą oficjalnego profilu sieci na Facebooku, mailingów i działań PR.

W warszawskim Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska po raz drugi zorganizowane zostaną Międzynarodowe Targi Artykułów dla Dzieci i Niemowląt Kid’s Biz Fair. Jest to spotkanie o charakterze biznesowym kierowane do przedsiębiorców z branży dziecięcej. Podczas imprezy w czterech sektorach tematycznych: gry i zabawki, karmienie, pielęgnacja i higiena, odzież i obuwie, a także wyposażenie, zaprezentowane zostaną różnorodne produkty dla najmłodszych, w tym wiele ciekawych nowości. Kid’s Biz Fair 2013 odbędą się w dniach 15-16 kwietnia przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Organizatorem wydarzenia jest firma Reinhold Expo.

Ponad 200 wystawców przyjedzie do Warszawy na Targi Produktów Regionalnych Regionalia i Agroturystyka, które odbędą się w dniach 19-21 kwietnia br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Przez trzy dni na stoiskach prezentować będą rozmaite wyroby z różnych stron Polski i świata, począwszy od produktów mlecznych i mięsnych, przez pieczywo, przetwory i słodycze po lokalne trunki, a nawet rękodzieło. Nie zabraknie też inspirujących propozycji wypoczynku blisko natury w otoczeniu pięknych polskich krajobrazów. Dla uczestników targów zaplanowanych zostało także wiele atrakcji. Po raz pierwszy w tym roku odbędzie się Święto Piw Regionalnych, podczas którego będzie można poznać oryginalne smaki browarów wytwarzanych przez lokalne warzelnie. W programie znajdują się również smakowite degustacje tradycyjnych produktów, widowiskowe pokazy kulinarne, warsztaty gotowania i recyklingowe dla najmłodszych oraz ciekawe konkursy. Wstęp na targi jest bezpłatny.

Liczba noclegów udzielonych w Polsce w kwaterach agroturystycznych i pokojach gościnnych przekroczyła 2 mln w 2012 r., co oznacza wzrost o ponad 10,6% w porównaniu do 2011 r. – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Zainteresowanie wypoczynkiem blisko natury rośnie zarówno wśród Polaków, jak i turystów z innych krajów. W 2012 r., według GUS, gościom z zagranicy udzielono ponad 122 tys. noclegów w pokojach gościnnych i kwaterach agroturystycznych z min. 10 miejscami noclegowymi, czyli o 14,3% więcej niż w 2011 r. Okazją do zapoznania się z atrakcjami urlopowymi polskiej wsi, przyciągającymi gości z Polski i zagranicy, będą pierwsze Targi Agroturystyka, które odbędą się w dniach 19-21 kwietnia br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, zgodnie z niedawnym porozumieniem z bankami w sprawie restrukturyzacji zadłużenia, pozyskała dofinansowanie w wysokości 6,02 mln zł. Spółka sprzedała 2,21 mln akcji serii K w cenie 1,37 zł, o łącznej wartości 3,02 mln zł. Ponadto, spółka wyemitowała 3 tys. obligacji zamiennych na akcje serii A1 w cenie jednostkowej 1 tys. zł, o łącznej wartości 3 mln zł. Obie emisje zostały uplasowane w ramach ofert prywatnych na podstawie uchwał walnego zgromadzenia z 2012 i 2011 r.

Najlepsze produkty regionalne zostaną nagrodzone w konkursie organizowanym w ramach II Targów Regionalia, które odbędą się w dniach 19-21 kwietnia w Centrum MT Polska w Warszawie. Konkurs jest przeznaczony dla wystawców, którzy podczas tegorocznej edycji Regionaliów będą prezentować swoje wyjątkowe, lokalne wyroby. Konkursowe propozycje mogą być zgłaszane w trzech kategoriach: skarby natury, promile i procenty oraz rękodzieło. Zwycięski produkt odznaczający się najwyższą jakością zostanie nagrodzony Grand Prix Targów Regionalia 2013. Co więcej, dla laureatów w poszczególnych kategoriach przewidziany został Złoty Medal Targów Regionalia. Celem Konkursu na Najlepszy Produkt Regionalny jest promocja wyrobów lokalnych oraz rzemiosła artystycznego z Polski i ze świata.

Internetowe delikatesy Frisco.pl rozpoczynają kampanię pod hasłem „Taniej niż myślisz”. Ma ona na celu przekonanie klientów, że we Frisco można zrobić zakupy na poziomie cen z hipermarketów lub niższych, a przy tym otrzymać wysokiej jakości produkty bez wychodzenia z domu.  Od 25 marca Frisco oznaczyło w sklepie internetowym produkty tańsze niż w Tesco. Elementem kampanii porównawczej jest też strona internetowa www.frisco.pl/taniej-niz-myslisz z wykazem produktów, które w e-delikatesach Frisco.pl można kupić taniej niż w sklepie internetowym Tesco. Opublikowany jest na niej typowy koszyk zakupowy pokazujący, że za zakupy we Frisco klienci mogą zapłacić mniej w niż w Tesco. Kampanię wspierają mailingi do klientów i działania PR.

Ponad dwa razy więcej osób niż rok wcześniej zamierza w tym roku zrobić wielkanocne zakupy w Internecie – wynika z ankiety przeprowadzonej przez e-delikatesy Frisco.pl. Co istotne, aż 65% osób kupujących produkty spożywcze w sieci wybiera jaja od kur korzystających z wolnego wybiegu, w tym co czwarty internauta nabywa jaja ekologiczne. Najtańsze jaja, pochodzące od kur z chowu klatkowego, kupuje rzadziej niż co piaty klient.